Bankacılık Kanunu kapsamında Türkiye'de faaliyette bulunan Türkiye Bankalar Birliği Üyesi bankalardan derlenen ve bankaların dönem içindeki gelişmelerini izlemeyi amaçlayan istatistiki raporlar, Birliğimiz Statüsünde yer alan 4.üncü Madde l) bendi çerçevesinde toplanmakta ve yayınlanmaktadır.
Paydaşlarımızın ihtiyaçlarına duyarlı, kapsayıcı, araştırmacı ve yenilikçi bir yaklaşımla, finans sektörünün hak ve menfaatlerini koruyarak, rekabet gücünün artırılmasına, haksız rekabetin önlenmesine ve bankacılık mesleğinin gelişmesine katkıda bulunarak, finansal istikrara, sürdürülebilir büyümeye ve toplumsal kalkınmaya destek olmaktır.
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, Türkiye Bankalar Birliği üyesi bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki anlaşmazlıkları adil, tarafsız ve açık bir şekilde incelemek ve taraflar arasında uzlaşı sağlamak amacıyla hizmet verir.
Bankacılık mesleğinin gelişmesi Türkiye Bankalar Birliği’nin kuruluş amaçları arasında yer alır. Birlik üyelerine hizmet veren Eğitim Merkezi’nde, her yıl yaklaşık 450 seminer düzenlenir, ortalama 7.500 bankacı eğitimlerden faydalanır.
POS cihazları, banka kartları veya kredi kartlarının amaç dışı kullanılması suretiyle yapılan muvazaalı işlemler fiktif işlem olarak kabul edilir. Üye işyerlerinde yapılan bu tür işlemleri tespit eden bankalar, Türkiye Bankalar Birliği bünyesinde oluşturulan Fiktif İşlem Değerlendirme Komitesi’ne başvurur. Komite’nin yaptığı değerlendirme sonucunda, fiktif işlem gerçekleştirdiği tespit edilen üye işyerlerine ait POS cihazları bir yıl süreyle kapatılır ve üye işyeri sözleşmeleri iptal edilir.
Türkiye Bankalar Birliği, finansal kuruluşların müşterilerinin risk bilgilerini toplar ve bu bilgiler, onay verilmesi koşuluyla Risk Merkezi tarafından paylaşılır.